به مناسبت روز معلم

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ملارد ، مهندس محمد بهمنی شهردار ملارد در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری روز بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگی کشور و فرهنگیان محترم شهر ملارد تبریک گفت.

متن پیام

در بـزم عشق، شمعِ فروزان معلم اسـت      مردم، چو پيكرند اگر جان معلم است

استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته که آثار ارزشمند ایشان در احیای فکر دینی اصیل و بی‌پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال حاضر ما بسیار مؤثر بوده است.

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند زیرا معلمان، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند همه ساله در چنین روزی از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل به عمل می‌آید و اهمیت آموزش عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی محسوب می‌شود.

بسیاری بر این باورند برترین نعمتی که خدا به بنده‌ای عنایت کرده «تعلیم دادن» است همان‌طور که تمام پیامبران و امامان تعلیم‌دهندگان جوامع خود بوده‌اند و به‌راستی معلمی شغل انبیاست. وجود روحیه ایثار و فداکاری در این قشر تلاشگر، فرمایش امام علی (ع) که فرمودند «هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد تا آخر عمر بنده او می‌شوم» را در ذهن تداعی می‌کند لذا بر خود لازم می‌دانم روز معلم را به باغبانان صبور بوستان دانش تبریک عرض نمایم؛ روزی که یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند و برای این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را از بارگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمد بهمنی - شهردار ملارد 

 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید