قله علم کوه (آلپ ایران) فتح گردید

صعود به دومین قله ایران (علم کوه ) توسط تیم کوهنوردی شهرداری ملارد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد علم کوه ، کوهی در شمال ایران است که دومین کوه بلند ایران پس از دماوند می باشد. علم‌کوه در جنوب دریای مازندارن و در پارهٔ مرکزی رشته کوه البرز در منطقهٔ تخت سلیمان جای دارد. این کوه از دیدگاه تقسیمات کشوری، در شهرستان کلاردشت در استان مازندران قرار گرفته‌ است. بیشتر شهرت این کوه به خاطر دیواره‌ای است که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیوارنوردی در ایران است که این جایگاهی مانند کی 2 ( دیواره کوه اورست) در جهان را داراست.

با توجه به ارتباط علم کوه با کوه‌های اطراف و وجود دیواره و گردنه، برای رسیدن به آن راه‌های بسیاری وجود دارد. مسیرهای رایج صعود به علم کوه را می‌توان به دو مسیر کوهپیمایی جنوبی، که یک مسیر کوهنوردی شمالی و یک مسیر دیگر دیواره‌ نوردی می باشد تقسیم‌بندی کرد.

گروه کوهنوردی شهرداری ملارد متشکل از سرکار خانم فرهومند ،محمد نامدار و وحید فیروزگاه با تمرینات پی در پی به منظور بالا بردن توان جسمانی خود و برنامه ریزی از قبل تعیین شده ، دهم تیر ماه روز پنج شنبه  پس از حرکت به مقصد شهرستان کلاردشت صعود خود را به قله 4850 متری علم کوه آغاز نمودند و پس از طی کردن مسیر از جبهه جنوبی مسیر کوهپیمایی که از رودبارک آغاز و با گذر از ونداربن، تنگ گلو و حصار چال و گذر از دیواره های سنگی و برف گیر از سمت جنوبی به قله علم‌کوه می‌رسد این صعود را با موفقیت به پایان رساندند .


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید