با هدف حفظ سلامت جسمی و روحی شهروندان؛

شهردار ملارد از اقدامات اخیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد خبر داد.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد؛ محمد بهمنی اظهار‌ داشت: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست. شهرها به عنوان کانون های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم های طبیعی ندارند. در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند که کمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.
شهردار ملارد اضافه کرد: فضاهای سبز و پارک ها بخشی از چهره مطلوب شهر را می سازد و یکی از نیازهای ضروری و پدیده های اثرگذار زندگی شهرنشینی محسوب می شود و کیفیت و کمیت این فضاها در بهبود شرایط محیط زیست نقش موثری دارد.
بهمنی متذکر شد: متاسفانه در شرایط فعلی جوامع شهری، رشد و توسعه روزافزون و اغلب ناموزون شهرها، عوارض مدرنیسم و زندگی شهرنشینی، محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا، فشارهای حاصل از کار روزانه و مشکلات تامین هزینه زندگی، آثار نامطلوبی در حیات سالم و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهرنشینان باقی گذاشته که بدین منظور بسط و توسعه سریع فضاهای سبز و دگرگونی شهری به یکی از اولویت های انکارناپذیر مدیران شهری تبدیل شده و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری(بازوی توانمند شهرداری ها در این حوزه) تمام توجه و نیروی خود را به کار گرفته تا با تدوین و اجرای طرح ها و اقدامات گوناگون ضمن ارتقای سرانه های فضای سبز شهری از آسیب و خدشه به محیط زیست در اثر عوامل متعددی همچون توسعه کالبد شهری و... جلوگیری بعمل آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این راستا از دیگر اهداف این سازمان توجه به حذف و کاهش زوائد و آلاينده های بصری و ارتقای ارزش زیباشناختی شهر است که بی شک این امر در شرایط زندگی ماشینی این روزها تأثیر بسزایی بر سلامت روح و روان شهروندان دارد و باید به طور ویژه به آن توجه شود.
سکاندار شهرداری ملارد همچنين خاطرنشان کرد: ضمن تمرکز بر تحقق هرچه بهتر و کارآمدتر وظايف و کارکردهای محوله، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد همسو با دیگر حوزه های این شهرداری، بر ضرورت پاسخگوئی و تامین مطالبات و خواسته های شهری شهروندان در حیطه اختیارات و چارچوب مسئولیت ها و وظایف خود تاکید و بصورت شبانه روزی دغدغه خدمات رسانی مطلوب، بهینه، مدون و برنامه ریزی شده به همشهریان فهیم ملاردی را دارد.
بهمنی در پایان پاره ای از اقدامات این سازمان در روزهای اخیر را به شرح زیر برشمرد:
-ادامه طرح کاشت، داشت و برداشت انواع گل های فصلی جهت استفاده در پارک ها، بوستان ها، بلوارها، میادین و نقاط دیگر سطح شهر
- اجرای طرح نقاشی، رنگ آمیزی و دیوار نگاره با هدف ارتقای حس زیباشناسی، بهسازی و حذف آلاينده های بصری (در این راستا تمام دیوارهای مخدوش، دکه بازرسی ایستگاه اتوبوس و ترانس برق در بلوار رسول اکرم(ص)، وسایل بازی و نیمکت های پارک ها و بوستان های سطح شهر و رفیوژ میانی محور صفادشت به ملارد حد فاصل چهارراه قبچاق تا پلیس راه با هدف بهبود کیفی مناظر فضاهای شهری رنگ آمیزی و نوسازی شده اند.)
-سمپاشی و آفت زدایی درختان بلوار رسول اکرم (ص) و بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
-راه اندازی روشنایی و نصب پروژکتور در معبر جنب مجتمع بهاران جهت رفاه حال شهروندان


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید