شورای اداری شهرستان ملارد

شهردار ملارد در جلسه شورای اداری شهرستان ملارد عنوان کرد؛ تسریع در روند تکمیلی بروژه های نیمه تمام اولویت مدیریت شهری ملارد درسالجاری(1402)

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد ، جلسه شورای اداری شهرستان ملارد با حضور مسئولین شهرستان در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه برگزار شد .مهندس محمد بهمنی شهردار ملارد در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها، روز جهانی کاروکارگر و هفته بزرگداشت معلم به ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری ملارد (شهرداری و شورا) در سالی که گذشت (1401) پرداخت.
در این جلسه بهمنی شهردار ملارد ضمن تاکید بر این نکته که اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام اولویت مجموعه مدیریت شهری (شهرداری و شورای اسلامی شهر ملارد) است، گفت: در آغاز فعالیت مدیریت شهری مقرر شد تا بغیر از پروژه های ضروری و مورد نیاز شهر، پروژه ی جدیدی تعریف نشود و با تلاش مضاعف پروژه های نیمه تمامی که درواقع میراث دار آن بودیم را به اتمام برسانیم .
وی افزود: از بین پروژه های مورد نظر می توان به پروژه احداث ساختمان پلیس های تخصصی که نیاز شهرستان در سال گذشته (1401) بود با اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان اشاره کرد. این پروژه درحال حاضر با80درصد پیشرفت فیزیکی رو به پایان می باشد ضمن اینکه در سالجاری نیز اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در بودجه مصوب سال 1402 دیده شده تا به یاری خدا امسال پروژه های نیمه تمام به اتمام برسند.
بهمنی شهردار ملارد در ادامه اضافه کرد: دیگر پروژه های که در سال گذشته آغاز شده ساختمان شورای حل اختلاف است که اکنون حدودا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. همچنین پروژه ایستگاه آتش نشانی مرکزی الغدیر را با 35 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته و در پایان سال 1401 به صورت 100 درصد به پایان رساندیم.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ورزشگاه شهیدان سنگ سفیدی در بلوار شوریابی از دیگر پروژه های شاخص شهری می باشد که با 40 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل مجموعه شهرداری شد که هم اکنون 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به یاری خدا تا اواسط خردادماه سال جاری به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.
شهردار ملارد مقوله فرهنگ را بسیار حائز اهمیت خواند واظهارداشت: پروژه احداث خانه فرهنگ ملارد که فقط در حد اسکلت بود با 20 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و امروز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که احتمالا در سالجاری احداث آن به پایان خواهدرسید. همچنین پروژه ساخت گرمخانه شهرملارد در محله جنوب خیابان چناران را با تاکیدات فرماندار محترم در سال قبل آغاز و در حال حاضر با نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که قبل از آغاز فصل سرما به بهره برداری می رسد.
مدیریت شهری ملارد در ادامه اضافه کرد: بحث پارکینگ طبقاتی که حدودا با 20پیشرفت فیزیکی همراه بود در سالی که گذشت به 60 درصد پیشرفت فیزیکی ارتقا یافت و امسال نیز 30 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از آن درنظر گرفته شده است . ضمن اینکه همه پروژه هایی که نیمه تمام مانده و درواقع خارج از توان مالی شهرداری ملارد در دوره ی قبل کلنگ زنی شده اند می بایست هرچه سریعتر به سرانجام برسند چراکه هرچقدر پروژه و اتمام آن زمانبر شود با توجه به شرایط اقتصادی کشور اتمام آن مقدور به صرفه نخواهد بود.
مهندس بهمنی در ادامه با اشاره به توسعه منسجم و توزیع عادلانه خدمات شهری و عمرانی اظهار داشت: حدودا 40 هزار تن آسفالت در سال 1401 در سطح شهر اجرا شد که این اقدام در مقایسه با سنوات گذشته در شهرملارد بی نظیر است. همچنین حدود 16 هزار مترطول جدولگذاری و 26 هزار مترمربع لکه گیری آسفالت و 27هزار مترمربع کف پوش در سطح شهر انجام شد که این اقدام هم بی سابقه می باشد.

وی ادامه داد: پروژه خرید و نصب 2 هزار شعله روشنایی در سطح شهر با هدف تقویت و تامین روشنایی ، حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت و موارد مشابه انجام شد و روشنایی بلوار شهید شوریابی و خیابان منتهی به بیمارستان که نقاط مهمی هستند تامین شد.

مهندس بهمنی یادآور شد: از 9 نقطه حادثه خیر حدودا 5 نقطه را در سطح شهر با هدف شهری ایمن برطرف نمودیم و اقداماتی در زمینه ایمنی راه ها و راهنمایی و رانندگی انجام شد.

شهردار ملارد بیان کرد: مجوزهای لازم در جهت تعریض محور چیتگر که به جاده مرگ معروف است اخذ نمودیم و امسال به شرط همکاری اداره برق با شهرداری در جهت جابجایی تیرهای پرفشار برق، تعریض این محور انجام و از تصادفات کاسته خواهد شد.

وی در مورد افزایش ناوگان حمل و نقل شهری ملارد اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هزینه 50 دستگاه ظرف 3 روز به حساب سازمان شهرداریها و ایرانخودرو دیزل واریز شد ، اما متاسفانه از آبان 1401 تا به اکنون که حدود 6 ماه از آن می گذرد فقط 12 دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است. همچنین 12 دستگاه ون خریداری نمودیم و با اینکه حدودا 5 ماه پیش هزینه آن پرداخت شده اما هیچکدام تحویل داده نشده است.

بهمنی در خاتمه درخصوص مشکل صدور پروانه تصریح کرد: متاسفانه عمده اراضی ملارد قولنامه ای و مردم خواستار پروانه ساختمانی می باشند که در این خصوص ماده 22 و 46 قانون ثبت به ما اجازه صدور جواز اراضی قولنامه ای را نمی دهد. در این زمینه خواستار رفع مشکل از مراجع زیربط هستیم تا با صدور جواز بتوانیم ساخت و ساز غیرمجاز را نیز تا حدی کنترل نماییم.

 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید