به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد

شهردارملارد محمد بهمنی خبر داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با پوشش خدمات در همه نقاط سطح شهر علاوه بر ارتقای زیبایی بصری شهر ملارد با رویکردی جامع به فضاسازی شهری پرداخته است.

 شهردار ملارد تشریح کرد:

ساماندهی و بهبود اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد

محمد بهمنی با اشاره به عملکرد اخیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با پوشش خدمات در همه نقاط سطح شهر علاوه بر ارتقای زیبایی بصری شهر ملارد با رویکردی جامع به فضاسازی شهری پرداخته است.

 شهردار ملارد گفت: ساماندهی فضاهای شهری نقش موثری در آرامش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌نماید چراکه هرگونه بی‌نظمی بصری موجب ایجاد تنش‌های روحی و بصری می گردد و با ساماندهی و بهبود اقدامات زیباسازی در این حوزه می‌توان سیما و منظر شهری را با رویکرد انسان‌محور ارتقا بخشید.

مدیریت شهری ملارد در ادامه افزود: به منظور ساماندهی و بهبود فضاهای شهری عملیات رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی و نقاشی‌های دیواری نیز در سطح وسیعی از شهر اجرایی شده است. در همین راستا تلاش شده است فضای شهری مناسب و در خور شان شهروندان ملارد ایجاد شود.

آغاز عملیات سمپاشی و آفت زدایی درختان سطح شهر

شهردار ملارد با اشاره به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار عنوان کرد: با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، عملیات سم پاشی درختان سطح شهرملارد در حال اجراست.

 وی ادامه داد و افزود: این اقدام با رعایت کامل اصول فنی و نکات ایمنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان در تمامی مناطق سطح شهر در حال انجام است.

بهمنی به آفات مهم این فصل از جمله شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها اشاره کرد و گفت: این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز می باشند.

نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارهای بلوار رسول اکرم (ص) و بلوار راغب و دیوار ضلع شمالی بلوار چیتگر

در راستای اجرای دستورات مهندس بهمنی شهردار ملارد و لزوم  زیباسازی سطح شهر، با پاکسازی تابلوهای اضافی، دیوار نوشته‌های زائد و طراحی مناسب محیطی و بهره گیری از رنگ ها و نقاشی سازگار به منظور زیباسازی بصری و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر ملارد ،فعالیتهای زیباسازی در سطح شهر  اجرایی شد.

مهندس بهمنی اظهار داشت: نقاشی دیواری یکی از ارکان زیباسازی شهری است و موجب تزریق روح شادابی، افزایش زیبایی های بصری و تنوع بخشی بصری می شود که در ادامه نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارها، دیوارهای بلوار راغب و دیوار ضلع شمالی بلوار چیتگر انجام شد.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایفای بهبود شرایط روانی شهروندان و آرامش فضای شهری نقش بسزایی درکاهش آلودگی های بصری، تزیین فضاهای شهری و جلب رضایت شهروندان دارد.

نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت باهدف راه اندازی سیستم آبیاری سطح فضای سبز ملارد

مدیریت شهری ملارد با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه آبیاری در فضاهای سبز شهری و به منظور کاهش مصرف آب، از اجرای نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت خبر داد.

مهندس بهمنی اذعان داشت: به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد، باهدف راه اندازی سیستم آبیاری سطح فضای سبز ، نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت اجرایی شد.

وی اضافه کرد: امروزه با تاکید بر اینکه فضای سبز مناسب در شهرها، افزون بر سلامت جسمانی موجب آرامش روان، بازده کاری بیشتر و بهبود کیفیت زندگی شهری میگردد، بنابراین تلاش و توجه بیشتر در این زمینه الزامی است.

شهردارملارد در خاتمه یادآور شد: امید است با اقدامات بهتر و با همراهی و مشارکت شهروندان شاهد توسعه، بهسازی و بهبود فضای سبز شهری و همچنین بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی دیگر خدمات در سطح شهر ملارد باشیم.


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید