تهیه نقشه هوایی محدوده و حریم شهر ملارد،تهیه لایه Gis،پروژه ممیزی شهر اجرایی گردید

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد با عنایت به انعقاد قراردادهایی مانند تهیه نقشه پایه از طریق فتوگرامتری و ممیزی کل شهر و همچنین تهیه لایه های GIS محدوده و حریم شهر با شرکت مهندسین مشاور دستور نوین به اطلاع همشهریان و شهروندان میرساند کلیه پروژه های فوق الذکر با تامین اعتبار لازم و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهردار محترم در حال انجام می‌باشند .
لازم به ذکر است شرکت مشاور ۲ هزار هکتار از وسعت اراضی محدوده و هزار هکتار از اراضی توسعه شهر با پهباد از طریق عکسبرداری هوایی را به پایان رسانده و در حال تهیه و ترسیم عوارض سطح شهر روی نقشه با مقیاس ۱/۵۰۰ با GSD (۳تا۶) می‌باشد. حریم شهر با نقشه ۱/۲۰۰۰ پس از اتمام ترسیم و سه بعدی سازی کلیه عوارض محدوده با استفاده از دیتای حاصل از عملیات برداشت اورتو فتو سازمان جغرافیا آغاز خواهد شد ..
پروژه ممیزی کل سطح شهر پس از تجهیز ستاد ممیزی و آموزش پرسنل ستادی و میدانی عملیات برداشت اطلاعات از کلیه اراضی و املاک و مستحدثات آغاز میگردد شایان ذکر است در سال گذشته تعداد ۵۸۰۰ پارسل از املاک محدوده منطقه دو برداشت و توزیع فیش نوسازی با همکاری و تعامل شهروندان به اتمام رسیده است. یکی دیگر از پروژه های منعقده با شرکت دستور نوین تهیه کلیه لایه های مورد نیاز شهرداری و سازمانهای متبوع آن مانند لایه شیب ،منحنی میزان ،نقاط ارتفاعی، سه بعدی سازی عوارض سطح زمین از مهمترین آنها می باشد .قابل ذکر است سه پروژه اخیر به مثابه زیر ساخت و سنگ بنای کلیه اقدامات آتی بوده و هر گونه اصلاح و رفرم در ساختار شهری را ساپورت میکند.
از دیگر مصادیق برنامه های توسعه شهری که در سال جاری به همت متخصصین و پرسنل توانمند شهرداری ملارد در قالب طرح های توسعه میتوانبه شرح ذیل اشاره کرد : برنامه راهبردی -عملیاتی در خصوص بودجه ریزی کلیه واحدها ، تدقیق و ساماندهی حریم شهر ملارد ، بازآفرینی جامع شهری تحت عنوان دفاتر تسهیلگری و همچنین تهیه و تدوین بسته تشویقی شهرسازانه و تدقیق محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد با فاکتورهای ابلاغی شورایعالی شهرسازی و معماری و سیاستهای باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمانی از دیگر طرحها و اقدامات اجرایی شهرداری ملارد در سال جاری می باشند.


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید