به مناسبت روز جهانی معلولین

بهمنی شهردار ملارد : آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد، مهندس محمد بهمنی، در پیامي، فرا رسیدن 12 آذر ماه -روز جهانی معلولین- را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با توانمندی‌های این قشر اعلام کرد و در همین راستا پیامی به شرح ذیل صادر نمودند .

متن پیام :

هدف از نام‌گذاری ١٢آذر ماه با عنوان «روز جهانی معلولان» افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌هاست. آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد و از ترحم به ایشان دوری گزید. معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی‌سازی جامعه به کار گیرند. به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعي وفرهنگي تضمین شود.
کمک و یاری رساندن به همنوع، فضیلتی است بزرگ و در اسلام سفارش زیادی به آن شده است. البته این کمک باید به حال کمک گیرنده مفید باشد و موجب ناراحتی او نشود. در این میان، کمک به افراد معلول، برداشتن همه موانع و مشکلات نیست، بلکه کمک به انجام کاری است که این افراد از عهده آن برنمی آیند. فراهم ساختن امکانات شرکت واقعی معلولان جسمی در زندگی اجتماعی، در آنها دلگرمی، اعتماد به نفس و نشاط می‌آفریند و در نهایت، روز جهانی «ما می‌توانیم»، ‌روز جهانی «زندگی جاری است» و «‌روز جهانی انسان‌های دوست‌داشتنی خداوند» خجسته باد.

محمد بهمنی
شهردار ملارد

 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید