به مناسبت روز جهانی کارگر

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ملارد ، مهندس محمد بهمنی -شهردار ملارد- در پیامی فرا رسیدن یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را به تمام تلاشگران عرصه کار و تولید کشور به ویژه کارگران شهرداری ملارد تبریک گفت.


متن پیام :

رسول گرامی اسلام، دست کارگری را که بر اثر کار و فعالیت ورم کرده بود بلند کردند و فرمودند: «این دستی است که هیچ گاه آتش جهنم آن را نمی‌سوزاند، این دستی است که خدا و رسولش آن را دوست می‌دارد؛ کسی که از دسترنج خود روزی‌اش را فراهم کند خداوند با نظر رحمت به او می‌نگرد.»

حضرت امام خمینی (ره) نیز زنده بودن روح کار و کارگری را یکی از عوامل شادابی جامعه و پیشرفت و ترقی در ابعاد مادی و معنوی می‌دانستند و همواره پیرامون ابعاد گوناگون کار و کارگری مطالبی بیان می‌فرمودند.

براى پى بردن به اهميت كار کارگر در دين اسلام، توجه به اين نكته لازم است كه نه تنها كار مثبت و سازنده از مهم‌ترين عبادات در اسلام محسوب مى‌شود، بلكه عوارض ناشى از آن نيز در حكم عبادت است، چنانكه در حديثى مى‌خوانيم: «كارگر خسته‌اى كه شب با اندام فرسوده مى‌خوابد همانند كسى است كه شب زنده‌دارى و عبادت مى‌كند»تأمل در این روایت نشان می‌دهد اسلام برای عمل كارگر مسلمانى كه شبى را تا صبح نخوابيده، و با قلبى پر از عشق به خدا، و اخلاص و احساس مسئوليت در برابر مشكلات جامعه اسلامى كار كرده ، اهميت فوق العاده‌ای قائل شده است.

کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند که با زحمت و تلاش فراوان سبب چرخش چرخه های زندگی جامعه و امتداد رگه های حیات در مجاری هستی می شوند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، از تلاش‌های بی‌وقفه و متعهدانه کارگران شریف و محترم شهرداری ملارد تقدیر به عمل می‌آورم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون، سربلندی و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

دست‌هایتان که آیینه تلاش روزگارند پر برکت باد


محمد بهمنی
شهردار ملارد


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید