شهری زیبا و آراسته؛ هدیه‌ای به شهروندان

مهندس محمد بهمنی -شهردار ملارد- زیبا سازی بصری در سطح شهر ملارد را یکی از برنامه‌های مهم مجموعه تحت مدیریت خود اعلام کرد

به گزارش مدیریت ارتباتطات و امور بین الملل شهرداری ملارد شهری زیبا و آراسته؛ هدیه‌ای به شهروندان ملاردی می باشد. مهندس محمد بهمنی -شهردار ملارد- زیبا سازی بصری در سطح شهر ملارد را یکی از برنامه‌های مهم مجموعه تحت مدیریت خود اعلام کرد و افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد با هدف افزایش زیبایی بصری و ارتقای فرهنگ‌سازی عمومی، اقدام به نقاشی و رنگ‌آمیزی بعضی از دیوارهای شهر نموده است.
به اعتقاد وی، کارکردهای روانی و اجتماعی سیما یا منظر شهری در جوامع مدرن امروزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در این راستا استفاده از ظرافت‌های هنری و مهندسی رعایت شده در ساختار فیزیکی و طبیعی سازه‌ها و نمادهای شهری، گرافیتی( نقاشی دیواری)، ایجاد ساختار مشابه در نمای ظاهری ساختمان‌ها، رنگ آمیزی مکرر جداول بلوارها و ... باعث می‌شود تا علاوه بر زیباسازی محیط شهری، جلوه‌های بصری نیز در شهر توسعه یابند. بدون شک هر چه سیمای شهر از زیبایی بیشتری برخوردار باشد، نشاط بصری و روانی در شهر دوچندان خواهد شد.
شهردار ملارد اذعان داشت: وجود بی نظمی بصری در فضاهای شهری همانند عدم تنظیف مستمر معابر(نظافت پیاده‌روها، جوی‌ها، حاشیه معابر و بلوارها) ، عدم رنگ‌آمیزی جداول و بلوارهای فرسوده، نصب و الصاق انواع اعلانات بر در و دیوار ساختمان‌های شهری و امثالهم از معضلاتی است که در سیما و منظر شهری وجود دارد و اصلاح آن از وظایف مهم شهرداری‌ها (به‌عنوان نهاد محلی و مجری توسعه شهری در کشور) به شمار می‌آید.

 

 

 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید