مهندس محمد بهمنی شهردار ملارد

اولین نشست هم اندیشی مدیریت شهری ملارد با بهره برداران ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ملارد برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباط و امور بین الملل شهرداری ملارد، مهندس محمد بهمنی شهردار ملارد در این نشست ضمن تشکر از نمایندگان بهره برداران ناوگان حمل و نقل و رانندگان عزیز بابت طرح مشکلات و دغدغه هایشان عنوان کرد: امروز یکی از دغدغه های اساسی شهرداریهای کل کشور کمبود منابع مالی جهت تجهیز، نوسازی و بهسازی این ناوگان است که در واقع این اقدام یکی از وظایف دولت است و شهرداری ها در کنار دولت یکسری کمک ها را به این مهم اختصاص می دهند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه از سال ۸۹ به بعد خرید و اعطای اتوبوس متوقف شده بود، امسال با حمایت دولت و اختصاص ۲۵٪ سهم شهرداری ملارد توانستیم با سختی های پیش رو میزان ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس را تامین کنیم که این مبلغ ظرف ۷۲ ساعت طی ابلاغ سازمان شهرداریها به حساب ایران خودرو دیزل واریز شد.

شهردار ملارد با اشاره به اینکه بیشترین سهم خرید اتوبوس که ۵۰ دستگاه می باشد ، متعلق به شهرداری ملارد است گفت: از این تعداد ۱۲ دستگاه تحویل شده ولی ۳۸ دستگاه آن مانده که پیگیر دریافت باقی اتوبوس ها هستیم.

مدیر اجرائی شهرملارد در ادامه این مطلب افزود: دستورالعمل واگذاری اتوبوس های جدید از سوی وزارت کشور در حال تدوین است که احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۱ ابلاغ و با توجه به پیشنهاد شهرداری ها براساس اولویت های وضعیت حمل و نقل آن شهر اتوبوس ها تعویض یا بازسازی می شوند.

شهردار ملارد با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به ترتیب اولویت سال ساخت و فرسودگی از سال آینده آغاز میشود، اظهار داشت: اعتبار جذب شده برای سالجاری در بحث بازسازی ۱۶ و نیم میلیارد تومان است که حدود ۹ میلیارد آن از محل اسناد خزانه و الباقی از اعتبار نقدی بازسازی اتوبوس ها تامین شده است که در حال حاضر قطعات خریداری شده و بر اساس دستورالعمل بازسازی اتوبوس ها به جز اتوبوس های از رده خارج شده الباقی نوسازی می شوند.

محمد بهمنی ضمن عنوان این مطلب که افق روشنی برای بازسازی و نوسازی اتوبوس های فرسوده شهر ملارد در سال آینده متصور می‌باشد، بیان داشت: پائین بودن نرخ کرایه های اتوبوس نسبت به افزایش هزینه ها الحق و الانصاف انتقاد به جایی است که شهرداری ملارد سال آینده برای جبران این کسری در زمینه اختصاص روغن، لاستیک و بیمه به رانندگان اعتبارات خوبی اختصاص خواهد داد.

شهردار ملارد در پایان این نشست ضمن قدردانی مجموعه مدیریت شهری از خدمات بی منت بهره برداران حمل و نقل به شهروندان خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی شهرها پیشرفت ، توسعه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور است که انشاءالله با همکاری دولت و حمایت اعضای محترم شورای شهر بتوانیم اتوبوس های جدید بیشتری خریداری کرده و در این حوزه خدمات مطلوب تری را به شهروندان شریف شهر ملارد ارائه دهیم.


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید