مهندس بهمنی شهردار ملارد به همراه ریاست شورای شهر در هفتمین نشست قرارگاه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر غرب استان تهران در مرکز درمانی اخوان صفادشت از این محل بازدید بعمل آوردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری ملارد، مهندس بهمنی شهردار ملارد و هیئت همراه به همراه ریاست شورای شهر امروز دوشنبه 6 دی ماه در هفتمین نشست قرارگاه جمع اوری و ساماندهی معتادان متجاهر غرب استان تهران در مرکز درمانی اخوان صفادشت از این محل بازدید بعمل آوردند.

ایشان هدف از این بازدید را بررسی مشکلات و چالش های موجود در این مرکز برشمردند و در این راستا ارائه راهکارهای لازم جهت جلوگیری از گرایش دوباره معتادان بهبودیافته، عدم بازگشت به شرایط قبلی و ایجاد انگیزه‌ای جهت ادامه روند درمانی و تعامل موثر با  اجتماع را از اهم برنامه هابرشمردند.  همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف کمپ  از روند راه اندازی و بهره برداری فاز 5 این مرکز با اولویت درمان بیماران شهر ملارد و برنامه راه اندازی سوله های آموزشی در جریان، گفتگو نمودند. فاز 5 این مرکز در بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

در این جلسه سردار اصلانی که معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر یزدان یار معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ملارد و جمعی از مقامات شهرستان نیز حضور داشتند. قابل ذکر است در مرکز اخوان 1786 نفر تحت درمان قرار دارند و مورد استفاده 6 شهرستان غرب استان تهران می باشد.

بهمنی افزود:  این مرکز که به عنوان اولین کمپ موضوع ماده ۱۶ کشور به منظور درمان و نگهداری معتادان متجاهر خیابان‌های تهران در سال ۱۳۹۲ در شهرستان صفادشت افتتاح شده است، مکانی است برای جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر از کف خیابان‌های تهران که در 5 فاز فعالیت می‌کند و در هر فاز خدماتی به معتادان در فرآیند درمان و بهبود ارائه می‌شود. پس از اینکه معتادان مراحل ترک اعتیاد را در این مرکز طی کردند درخصوص میزان توانمندسازی و جامعه‌پذیری آنها اقداماتی انجام می‌شود و پس از آن با مددجو و خانواده ارتباط مستمر برقرار می‌شود تا فرد بتواند بعد از بازگشت از حمایت خانواده خود برخوردار شود. 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید