به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهردایر ملارد قله پَرسون که در جهت ِ شمال شرق دشت هویج  (گُرچال یا گیاه چال) قرار گرفته یکی از قلل شهر لواسان بزرگ در محله افجه میباشد. قلل دیگری نیز به نام های آتشکوه، ریزان، ساکا، مهرچال و اِندار در اطراف دشت هویج وجود دارند. مسیر اصلی قله پرسون از جبهه شرقی دشت از کنار دره ای به سمت بالا اوج میگیرد و راه پاکوب به صورت زیگزاگ های بلند ادامه دارد .

گُرچال از ترکیب دو نام گُر + چال گرفته شده است. گُر یا آگِر در گویش ایرانیان باستان به معنای آتش (هنوز هم واژه گُر گرفتن به معنی شعله‌ور شدن آتش در زبان پارسی به کار می‌رود) و چال هم به معنای جایگاه بوده است که این دشت را در گذشته گرچال به معنای جایگاه آتش یا آتشدان می‌نامیدند.

به مناسبت دهه مبارک فجر و آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تیم کوهنوردی شهرداری ملارد متشکل از وحید فیروزگاه و خانم فرهومند با برنامه ریزی از قبل تعیین شده به قلل پرسونها صعود نمودند . صعود از مسیر دشت هو.یج به یال جنوب شرقی و در نهایت به قله صورت گرفت و پرچم شهرداری ملارد توسط این دو کوهنورد به اهتزار درآمد و مسیر برگشت نیز بعلت برف زیاد از یال شمال شرقی و در نهایت به دشت هویج ادامه پیدا کرد .


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید