یوم الله 13 آبان و پاسداشت شهدای دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی بدست دانشجویان با حضور فرماندار، مدیریت شهری ملارد و مسئولین برگزار گردید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری ملارد، مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برنامه ای در محل مسجد خاتم الانبیاء مارلیک برگزار گردید. این مراسم امروز از ساعت 10 صبح با حضوربرنجی فرماندار ملارد، ملائی رئیس شورا واعضای شورای شهر، بهمنی شهردار ملارد و معاونین و روسای سازمانها و همچنین جمع کثیری از دانش آموزان و معلمان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

در این مراسم سرهنگ جهانی نژاد، فرمانده سپاه ناحیه ملارد در خصوص روز 13 آبان سخنرانی نمودند. ایشان گفتند: علت نامگذاری این روز به روز دانش آموز، کشتار جمعی دانش‌آموزانی که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند نامیدند ، همچنین ایشون افزود در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی ما به نام تسخیر لانه جاسوسی معروف شد. سپس متن قطعنامه روز 13 آبان خوانده شد و در پی آن دانش آموزان و حاضرین در این مراسم با خواندن هر بند از قطعنامه ندای الله اکبر سر دادند. 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید