سالروز وفات حضرت ام البنین مادر بزرگوار حضرت عباس علیه السلام همسر گرامی امیر مؤمنان علی علیه السلام الگوی زنان عاشورایی تسلیت باد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد، بهمنی شهردار ملارد طی پیامی وفات حضرت فاطمه ، ام البنین (ع) را تسلیت عرض نموده و روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشتند.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

روز سیزدهم جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنبن مادر فداکار حضرت ابالفضل‌العباس بانویی فداکار از تبار دلاوران است. سیزدهم جمادی‏ الثانی یادآور روزی غم‏ انگیز است. در این روز حضرت ام البنین مادری فداکار و بانویی باعظمت از تبار دلاوران به سوی معبود پر کشید. بعد از شهادت حضرت فاطمه امیر المومنین با حضرت ام البنین ازدواج کردند. ثمره این ازدواج ۴ فرزند پسر بود که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. روایت شده که وقتی خبر شهادتش را به ایشان رساندند، او پیوسته از امام حسین علیه‏ السلام خبر می‏ گرفت و می‏ گفت: فرزندان من و آن‏چه در زیر آسمان است، فدای حسینم باد.

امر مقدس تربیت برای زنان به عنوان یک امتیاز  مهم مطرح شده است که در این راستا ام البنین یکی از از مربیان تاریخ قلمداد می شود تا هستی بر جاست و صفات عباس(ع) بر زبان ها جاری است سخن از ام البنین می شود. آری درس ادب، ولایتمداری، عشق به همنوع و آشنایی با دردهای زمان از جمله درس هایی بود که چهار پسر ام البنین در مکتب مادر آموختند و با آنها جاودانه شدند. ام البنین پس از واقعه عاشورا وفات کرد و در بقیع و در نزدیکی فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده شد.

تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند.

اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

در سالروز وفات ام‌البنین که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است، ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران تمام شهیدان این مرز و بوم را گرامی می‌داریم 

 


نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید