سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد

کنترل باغات و جلوگیری از تغییرات کاربری درختان باغات را به طور جد در سازمان پیش گرفته ایم واکیپ های گشت را به ۳ برابر افزایش داده ایم و در ۲ شیفت نظارت می کنند.
 سید امیر حسین میرباقری سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر ملارد وضعیت کیفی پارک‌ها را اینگونه توصیف کرد وگفت : روشنایی پارک‌ها که یک مقوله امنیتی و همچنین در بخش بصری در نورپردازی است را مورد بازنگری قرار دادیم و اکثر پارک‌های شهر از نظر روشنایی دچار ضعف بودیم که پارک ها محل ارازل و اوباش قرار گرفته بود و پارک‌ را از کارکرد اصلی خود خارج کرده بود .
 
وی ادامه داد : روشنایی پارک اسپرت مارلیک، بوستان ملت امیر فاز۱ و ۲ ، بوستان اباصالح ،بوستان پرنیان ، بوستان پویان و شیوا را در حد مطلوبی انجام دادیم .
 
میرباقری افزود : سرویس بهداشتی نیز در اکثر پارک‌ها دچار مشکل شده بود از نظر نقص فنی چاه‌ها و مشکلات دیگر که انشالله در بودجه سال آینده بازسازی و نوسازی تمام سرویس های بهداشتی انجام خواهد گرفت و نیروی جداگانه برای خدمت رسانی بهتر سرویس بهداشتی  تخصیص خواهیم داد.
 
وی در ادامه شهر ملارد را شهری با پیشینه باغی و کشاورزی نام برد و تصریح کرد : حفظ و نگهداری فضای سبز شهر ملارد از مهمترین اقدامات است از این رو درختان کهنسال که در حاشیه و داخل شهر هستند و تغییر کاربری شهر باعث تنش آبی شده بود که با استفاده از ظرفیت های سازمان کم آبی رفع شد و سم پاشی با دقت انجام میگیرد همچنین درختانی که دچار کرم سفید ریشه بود همکاران سازمان مبارزه با این آفات را شروع کردند و بخش عمده فضای سبز حفظ شد .
 
سرپرست سازمان فضای سبز خاطر نشان کرد: ما ۱۶۰ هکتار فضای سبز تحت پوشش داریم که نیاز به آبیاری دارد و تامین آب دچار چالش شده است و از آنجائیکه منابع آبی ما دچار محدودیت شده است از این رو چمن های سطح شهر را حذف میکنیم و سنگ فرش را جایگزین میکنیم ضمن حفظ درختان موجود و کاشت دریچه های زینتی و گل های دائمی تا در مصرف آب صرفه جویی شود و فضای سبز حفظ گردد.
 
میر باقری افزود :تعداد زیادی مبلمان شهری برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است و بخشی از مبلمان با کاربری برای معلولین است همچنین تعداد زیادی وسایل ورزشی خریداری شده است و براساس نظرسنجی که از استفاده کنندگان صورت گرفت وسیله هایی که پر کاربرد بودند حدود ۱۰۰ دستگاه خریداری کردیم و ست های بازی کودکان که درصد زیادی آسیب دیده بود و برای استفاده کودکان خطرناک بود حدود ۱۰ دستگاه ست پلی اتیلن نو و استاندارد خریداری کردیم و تعداد وسیله های بازی در حال ارتقا است و وظیفه ما این است که برای کودکان شهرمان بهترینهارا داشته باشیم .
 
وی ادامه داد: ما نسبت به فضای سبز داخل مجتمع ها نیز ورود کرده ایم و در بحث آبیاری ، هرس حمایت علمی و فنی اقدام کرده ایم و علارغم محدودیت هایی که داریم آمادگی حمایت از فضای سبز مجتمع های مسکونی داریم . میرباقری افزود :سال آینده طرح حمایت آبی را در نظر گرفته ایم و جهاد درختکاری را با درختان کم آب و اقلیم فعلی انجام خواهیم داد همچنین زمین ۵۰هکتاری  که در انتهای روستای قبچاق تحویل شهرداری داده شده که حدودا ۱۰ هکتار درختکاری شده بود و متاسفانه به علت کم آبی در حال نابودی بود را احیا کردیم و انشالله سال آینده نیز ۱۰ هکتار جنگل‌کاری را تقدیم مردم ملارد میکنیم .
 
وی در پایان  به فروش تولیدات گلخانه سازمان اشاره کرد و افزود : این ظرفیت در سازمان وجود دارد که تولیدات گیاهی خود را با برنامه ریزی مدون  عرضه کند همچنین سعی بر ارتقا با احداث گلخانه دوم داریم ‌. 

نوشتن دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید